Teleormanul, județul unde au fost aplicate cele mai multe amenzi pentru apeluri false la 112

120
0
Share:

Statistica pe anul trecut realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate peste 14.600.440 apeluri. Dintre acestea  8.552.087 (58,57%) au fost false şi 6.048.353 (41,43%)  reale. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 3.781.205 (60,28%), Poliţie – 1.364.808 (21,76%), ISU – SMURD – 933.62 (14,88%)  şi Jandarmerie – 184.606 (2,94%).
Timpul mediu de răspuns al Centrului 112 este de 3,94 secunde şi a fost înregistrat în cazul a 93,6% din totalul apelurilor, la care timpul de răspuns a fost sub 10 secunde, situându-se la nivelul performanţelor europene în materie. Din punct de vedere al apelurilor false, judeţele Covasna, Mureş si Gorj ocupă primele locuri ca procent din din totalul apelurilor.
Pe luna ianuarie 2017, din totalul de 1.199.680 apeluri, 552.256  (46.03% ) au fost reale şi 647.424 (53.97%)  false. Urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, 15.847 de cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112 (anul 2016 şi ianuarie 2017). Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate în Teleorman, Bucureşti şi Prahova.
În urma campaniilor de educare şi informare desfăşurate de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, numărul de apeluri false a scăzut în ultimii ani cu aproximativ 30 % şi se situează la circa 58 de procente, înscriindu-se în media înregistrată la nivel european.
În contextul programului educaţional ”Şcoala altfel”, care s-a desfăşurat în vacanţa elevilor din luna aprilie 2016 (dar şi în alte date calendaristice),  centrele de primire apeluri de urgenţă din Bucureşti şi din ţară au fost, din nou, gazdă pentru sute de copii şi părinţi dornici să se informeze cu privire la utilitatea şi corecta apelare a Numărului Unic 112.
STS a transmis comunicate şi informaţii de presă privind modul de funcţionare a Sistemului 112, statistici de apeluri, sancţiunile date pentru apelare abuzivă dar şi alte date publice solicitate de jurnalişti.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale continuă acţiunile de informare-educare pe tema 112, organizarea de vizite ale elevilor şi studenţilor în centrele de primire apeluri de urgenţă din Bucureşti şi din ţară, diseminarea de noi informaţii de interes public şi materiale de promovare, inclusiv prin intermediul reţelelor sociale.

Share:

Leave a reply