ISU Teleorman, la ora bilanțului: În timpul intervențiilor, din anul 2018, au fost salvate 86 de persoane dintre care 12 copii

Îmbunătăţirea calităţii acţiunilor de prevenire şi intervenţie în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă pe teritoriul judeţului a fost obiectivul fundamental al ISU Teleorman, în anul 2018. Joi, 10 ianuarie, în sala de ședințe a Consiliului Județean, pompierii militari teleormăneni și-au prezentat raportul de activitate pe anul trecut, în prezența colonelului Radu Cristian, șeful Centrului Operațional Național din IGSU, a prefectului Florinel Dumitrescu și a președintelui CJ, Dănuț Cristescu. La eveniment au mai participat primari din municipiile, orașele și comunele din județ, cadre militare și directori de deconcentrate.

Potrivit colonelului Marius Stancu, șeful ISU Teleorman, “activităţile preventive au fost direcţionate, în principal, spre dezvoltarea parteneriatului cu societatea civilă şi instituţiile statului, adoptând un comportament proactiv, în locul unuia bazat pe aplicarea măsurilor coercitive. Activităţile de prevenire au fost intensificate, fiind derulate 3.371 astfel de acţiuni, în creştere cu aproximativ 35% faţă de anul 2017. În perioada de referinţă, inspectorii de prevenire au desfăşurat 975 controale, care au condus la identificarea a 4.722 deficienţe, 162 fiind înlăturate operativ pe timpul derulării activităţilor în teren”.

În Raportul de evaluare se mai arată că echipajele inspectoratului au intervenit la 8.914 evenimente, acestea reprezentând în principal incendii, accidente de circulaţie urmate de blocarea unor persoane în autovehiculele avariate, fenomene meteorologice periculoase, inundaţii survenite la gospodării,subsoluri de locuinţe şi terenuri agricole și descoperirea de elemente de muniţie neexplodate din timpul conflictelor armate. Datorită activității de prevenire, numărul incendiilor a scăzut cu aproximativ 19 % (respectiv de la 421  în anul 2017, la 336 în anul 2018), iar cel  al incendiilor de vegetaţie s-a diminuat şi el cu  aproximativ 14% (respectiv de la 839  în anul 2017, la 724 în anul 2018).

Un alt indicator de performanță atins, apreciat și de către colonelul Radu Cristian, teleormănean la origini, se referă la timpul de intervenție. Astfel, timpul mediu de intervenţie, în anul 2018, a fost de 54 minute (71 minute în 2017) iar timpul mediu de răspuns a fost de 14 minute (16 minute în 2017). În timpul intervenţiilor de anul trecut au fost salvate 86 persoane ( 74 adulţi şi 12 copii) faţă de 44 persoane (36 adulţi şi 8 copii) în 2017 şi au fost protejate bunuri şi instalaţii în valoare de aproximativ 83.601.170 lei, faţă de 101.605.900 lei în 2017.  Pagubele produse au fost estimate la aproximativ 6.532.973 lei, faţă de 10.981.256  lei în 2017, iar pe timpul desfăşurării acţiunilor operative de intervenţie nu au fost înregistrate victime sau răniţi din cadrul forţelor de intervenţie ale inspectoratului.

O atenție deosebită a fost acordată dezvoltării Serviciului Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare (SMURD), prin operaționalizarea a două noi puncte de lucru în mediul rural, la Dobrotești și Drăgănești Vlașca, care au în dotare câte o ambulanță SMURD B2. Pentru atingerea  obiectivului, s-a pus accent și pe latura de pregătire a paramedicilor. Dacă la operaționalizarea SMURD în județ erau doar 131 de subofițeri pregătiți în acordarea primului ajutor calificat, astăzi, ISU Teleorman are 264 de cadre militare pregătite în acest domeniu, dintre care 2 instructori formatori și 38 cu modulul II de pregătire și perfecționare.

Și la capitolul Logistică, situația este una pozitivă. În 2018, ISU Teleorman a primit un container suport logistic al intervenției tip IV – iluminat (450 KVA și accesorii), un container suport logistic al intervenției tip I – căutare-salvare, un container suport logistic al intervenției tip I – căutare-salvare, un autocamion cu sistem hidraulic de încărcare/descărcare cu cârlig pe autoșasiu, o autospecială de intervenție și salvare de la înălțime (42 +/- 3 m), o autospecială pentru transport efective la intervenție (16+1 locuri) și două ambulanțe de prim ajutor calificat tip B2.

“În viitorul apropiat, urmare a demersurilor realizate împreună cu autoritățile locale, județene și centrale, sperăm să reușim să ajungem mai aproape de cetățeni, în comunitățile unde timpul de răspuns la intervenție este destul de mare, prin realizarea unor puncte de lucru în localitățile Talpa, Slobozia Mândra respectiv Conțești. În acest sens, a fost întocmit studiul de fezabillitate pentru punctul de lucru din localitatea Talpa, iar pentru celelalte două, Conțești și Slobozia Mândra, au fost demarate lucrările de proiectare-execuție”, a mai spus colonelul Stancu.