Consfătuirile profesorilor, arie curriculară: arte

Share:

Bilanţul unui an şcolar trecut se face la fiecare început de an şcolar nou într-un cadru specific, denumit consfătuiri, la fiecare disciplină în parte, artele plastice şi muzicale fiind vizate împreună, dat fiind numarul mic de cadre didactice calificate care predau aceste discipline, desen şi muzică.
Analiza calităţii educaţiei, analiza activităţii de predare-învăţare, curriculumul aplicat, strategiile didactice şi metode de predare-învăţare utilizate, instrumentele de evaluare utilizate şi rezultatele elevilor la evaluarea curentă, analiza calităţii programelor educaţionale derulate în şcoli şi a impactului pe care îl au asupra comunităţilor educaţionale au fost primele puncte analizate  în dezbaterea procesului educaţional, la nivel de judeţ, pentru anul şcolar 2017/2018.
Prezentarea de către responsabilii de cerc pedagogic, respectiv, Marian Măndică-muzică şi Cristiana-Mihaela Purcărea-desen, a rezultatelor privind aplicarea noului curriculum pentru clasa a V–a în anul şcolar trecut şi a rapoartelor  privind participarea la programele europene din domeniul  educaţiei şi formării profesionale , exemple de bună practică, a fost  punctul doi pe ordinea de zi a consfătuirilor. Aici au fost puse în discuţie problemele reale ale profesorilor, cele cu care se confruntă la clase, dar şi cele care pun în dificultate cariera didactică pe care dascălii doresc s-o construiască, dar sistemul de învăţământ prezintă dezechilibre ce duc la destabilizarea emoţională a tânărului educator de arte, poate mai sensibil decât orice alt educator de oricare altă materie.
La disciplina Educaţie vizual-plastică, existenţa profesorilor suplinitori necalificaţi încadraţi în sistemul de învăţământ care nu frecventează întâlnirile oficiale ale profesorilor acestei discipline, întâlniri cu caracter obilgatoriu, pune un semn de întrebare: motivaţia intrinsecă o fi existând în alegerea carierei didactice a celor încadraţi? Sau doar motivaţia extrinsecă? Să obţii un loc de muncă şi atât, consider că e în dezavantajul elevilor care trebuie educaţi informal, formal şi non-formal corespunzător, iar un profesor suplinitor care nu frecventează cercurile pedagogice nu are cum să se formeze singur, pe sine, dar să şlefuiască tineri şi caracterele lor.
Personal, consider că ar trebui  să avem o mai bună comunicare între noi, profesorii de arte, iar inspectorul şcolar să fie ales din rândul nostru, muzică sau desen, cum au toate disciplinele, inspector din specialitatea respectivei discipline. Doamna inspector Tatiana Davidescu, profesor de religie, face faţă cu greu problemelor a trei discipline, recunoscând de fiecare dată acest lucru, absentând chiar şi dumneaei de la cercurile noastre din motive obiective evidente, un om neputându-se împărţi în trei locuri deodată!
În încheiere o s-o parafrazez pe colega mea de muzică, Angelica Desculţu, un profesor de-o înaltă spiritualitate, fiică de pictor, care deseori citează din memorie citate celebre ale nu mai puţinilor celebri oameni de artă,
,,Talentul este ieftin. Să te dedici lui costă scump. O să te coste viaţa…”( Michelangelo Buonarotti )
,,Muzica este graiul sufletului. Ea stârneşte în noi nu instinctele, ci gândurile cele mai profunde!” ( Ludwig van Beethoven )
,,Fără muzică, viaţa ar fi o greşeală!” ( Friedrich Nietzsche )

Responsabil de cerc pedagogic,
Profesor de Educaţie plastică,
Purcărea Cristiana-Mihaela

Share: