Colegiul Tehnic „Anghel Saligny” din Roşiorii de Vede a finalizat proiectul Erasmus + „EARLY WARNING, EARLY SOLUTION”

Share:

Pe o perioadă de doi ani, 1 septembrie 2016-31 august 2018, la Colegiul Tehnic „Anghel Saligny” din Roşiorii de Vede, Teleorman s-a implementat proiectul ”EARLY WARNING, EARLY SOLUTION”, finanţat de Uniunea Europeană în cadrul Programului Erasmus+, Acţiunea Cheie 2, parteneriate strategice pentru susţinerea schimbului de bune practici în domeniul şcolar, proiecte doar între şcoli având numărul de referinţă 2016-1-TR01-KA219-034391-4.

În cei doi ani de implementare au fost realizate patru reuniuni transnaţionale de proiect, găzduite de cele patru şcoli partenere din România, Turcia, Lituania şi Portugalia, care au avut ca scop schimbul de cunoştinţe, practici şi aplicaţii legate de tema reducerii abandonului şcolar timpuriu la nivel european.

Au fost căutate soluţii eficiente la problema părăsirii timpurii a şcolii de către elevii din învăţământul liceal cu profil tehnologic. În principal, aceşti elevi provin din medii defavorizate, afectate de sărăcie, cu un nivel scăzut de educaţie. Principalele motive care îi determină să părăsească şcoala sunt: necesitate de a lucra înainte de finalizarea şcolii pentru a ajuta la creşterea veniturilor familiilor lor; fundal de abandon în familie, anume de către unul dintre părinţi sau fraţii mai mari; neparticiparea în mod regulat la ore, plecarea de la anumite ore, absenteismul prelungit; realizările academice scăzute; cooperarea slabă între părinţi şi cadrele didactice; insuficientă încredere în societate, profesori, părinţi sau adulţi.

Activităţile proiectului au fost realizate atât la nivel local, cât şi în cooperare cu şcolile partenere. Împreună cu profesorii europeni, cadrele didactice de la CTAS au realizat un studiu privind abandonul şcolar la nivel european, au cercetat literatura de specialitate, au realizat chestionare pentru părinţi, elevi şi profesori pentru a afla percepţia acestora privind abandonul şcolar la nivel local, s-au realizat interviuri cu elevii care au părăsit şcoala pentru o perioadă de timp, au creat un sistem de avertizare timpurie pentru colectarea informaţiilor privind parcursul şcolar şi monitorizarea frecvenţei şcolare a elevilor care prezentau semne de abandon şcolar.

La nivel local, fiecare echipă a efectuat vizite în familiile elevilor cu situaţii şcolare nesatisfăcătoare, a organizat un spaţiu Info Point cu pliante, postere şi alte materiale informative pe tema consecinţelor abandonului şcolar timpuriu, a realizat ateliere de managementul şi calitatea vieţii, prin care elevii să îşi cunoască mai bine aspiraţiile şi motivaţiile de a rămâne la şcoală şi finaliza studiile.

Toate rezultatele proiectului au fost făcute cunoscute publicului şi disponibile celor interesaţi de tematică, pe pagina de web site a proiectului „EARLY WARNING, EARLY SOLUTION”.

Informaţiile furnizate reprezintă responsabilitatea exclusiva a autorului, iar A.N.P.C.D.E.F.P şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conţinutul acestor informaţii.

Coordonator proiect

Prof. Vişinică Daniela

Share: