Beuca, comuna unde oamenii merg cu noroiul până la genunchi. Din cauza drumului, autobuzul ajunge o dată la două zile

Pe hârtie, Teleormanul a scăpat de noroaie. În realitate, multe din drumurile județene sau comunale sunt acoperite cu pâmânt. Situația devine alarmantă, după primele picături de ploaie. Totul se blochează, iar din cauza mâlului niciun autoturism nu mai iese sau intră în localitate. Doar tractoarele și buldoexcavatoarele mai fac față.

Este și cazul DC 50, tronson care face legătura între localitatea Beuca-satul Plopi și Zâmbreasca. Aici, după precipitațiile căzute în ultima săptămână, drumul comunal s-a transformat în mlaștină iar cine se încumetă să scoată mașina din curte este un șofer curajos. Din cauza drumului, autobuzul ajunge în sat o dată la două zile.

Localnicii au ajuns la capătul răbdării. Țipă ca din gură de șarpe dar nimeni nu-i aude. Dau vina pe primarul Cristea Berechet. Spun că acesta ar fi mers cu “pâra” la Compania Națională de Drumuri, din cauza faptului că nu agreează firma ce a câștigat licitația.

Potrivit declarației cetățenilor, licitația a fost câștigată de o firmă din București, SC EN ELECTRICA PROIECT OFFICE SRL. Toate bune și frumoase până în luna septembrie 2018, atunci când societatea s-a apucat de treabă. Din pricina timpului nefavorabil, lucrarea a fost oprită, urmând ca operațiunea să fie reluată, în luna martie 2019. Însă, la o scurtă perioadă de timp, au început să curgă reclamațiile. Primarul Berechet a susținut că proiectul nu este respectat și a cerut o expertiză privind compoziția folosită. Mai mult, edilul a umplut o sacoșă cu pământ și pietricele și a vărsat-o pe masa celor de la CNI, afirmând că materialele nu corespund cu ceea ce este prevăzut în proiect. Primarul Berechet susține că “nu are nimic cu omul”, adică cu societatea ce a câștigat licitația. Reclamă faptul că materialul folosit este un amestec de moloz, cărămidă, resturi de plante și niscai piatră, provenit de la câteva grajduri dezafectate din comuna Smârdioasa. Tocmai de aceea, a cerut o expertiză și crede cu tărie că proiectul nu este respectat. Mai mult, precizează edilul, societatea a fost amendată cu 100 de milioane de lei vechi de CNI, ca urmare a unor nereguli descoperite.

Când și cum se va termina acest război, din care doar cetățenii au de suferit, e greu de spus. Edilul șef a dat asigurări că până la vară, DC50 va fi reabilitat iar noroiul de altădată va fi doar un episod de tristă amintire din viața comunității locale.